Správy

Humenské depo bude zodpovedať 21. storočiu. Pribudnú desiatky pracovných miest

V rušňovom depe v Humennom vyrastie moderné stredisko technicko-hygienickej údržby vlakov.

Ilustračný obrázok k článku Humenské depo bude zodpovedať 21. storočiu. Pribudnú desiatky pracovných miest
Zdroj: www.zssk.sk

V železničnom depe v Humennom poklepali vo štvrtok (23. 9.) základný kameň na stavbe strediska technicko-hygienickej údržby (THÚ) vlakov.

Pracovné miesta

Projekt s predpokladanými finančnými nákladmi vo výške 30 miliónov eur bez DPH má byť hotový do apríla 2023, jeho cieľom je zvýšiť štandard údržby vlakov, a tiež komfort práce zamestnancov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

„Od prvého stretnutia so štátnym tajomníkom Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslavom Kmeťom som inicioval a podporoval myšlienku výstavby strediska technicko-hygienickej údržby vlakov. Verím, že pracovisko prinesie oživenie do nášho regiónu. Zároveň ma nesmierne teší, že aj v tejto zložitej covidovej dobe sa do nášho mesta podarilo priniesť významnú investíciu, vďaka ktorej si 57 ľudí nájde svoje uplatnenie, novú prácu. Dúfam, že takýto trend bude pokračovať a Humenné sa bude naďalej rozvíjať,“ uviedol primátor mesta Miloš Meričko.

Moderné stredisko

„Stredisko THÚ je vstupenka do 21. storočia, čo sa údržby vlakov týka, pretože súčasné pracoviská nezodpovedajú potrebám nových vozidiel, ktoré boli ZSSK v ostatných rokoch obstarané,“ informovala už skôr ZSSK s tým, že jeho „veľkou výhodou“ je nielen možnosť čistenia exteriéru a interiéru vozidiel, ale i krátkodobá technická údržba.

Všetko bude vytvorené na jednom mieste a pod jednou strechou. Vybuduje sa aj nová hala prevádzkového ošetrenia súprav a zrekonštruuje hala pre umiestnenie stabilného umývača. V stredisku zároveň bude možné umývať vozidlá i pri nižších teplotách, jeho služby bude ZSSK poskytovať aj ostatným dopravcom využívajúcim slovenské koľaje.

Miliónová investícia

Okrem strediska v Humennom vzniknú v rámci rozsiahleho projektu obdobné aj vo Zvolene a Nových Zámkoch. Projekty sú z prevažnej miery financované prostriedkami z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, spolufinancuje ich štát, a tiež ZSSK z vlastného rozpočtu.

V prípade humenského pracoviska predstavujú eurofondové zdroje 20,2 milióna eur, dotácia zo štátneho rozpočtu je 3,6 milióna eur a spolufinancovanie železničnej spoločnosti je vo výške 6,3 milióna eur. V celkových nákladoch nie sú zahrnuté náklady na služby stavebného dozoru. „V súčasnosti na uvedenú službu prebieha proces verejného obstarávania,“ informovala ZSSK.

Udalosti na Slovensku

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM