Ľubomír Hudačko Rôzne

Železnice v našom regióne vypravia viac vlakov: Ktoré trasy posilnia?

Železnice sa chystajú na koľajnice posielať viac vlakov. Tie by mali jazdiť už od decembra tohto roku. Priaznivé správy sa týkajú aj východného Slovenska.

Ilustračný obrázok k článku Železnice v našom regióne vypravia viac vlakov: Ktoré trasy posilnia?
Zdroj: Webnoviny.sk

Správy, ktoré potešia. Štát sa chystá od pravidelnej zmeny cestovného poriadku pridať na nasledujúci rok nové spoje či zahustiť tie súčasné. V regióne východného Slovenska sa má dobudovať taktová doprava najmä na trasách z Košíc do Štrby, tiež do Lipian či Čiernej nad Tisovu. Ale aj z Prešova do Humenného a Bardejova, či z Popradu do Starej Ľubovne.

Pre ZSSK takmer 200 miliónov eur

„Ak by sme navýšenie prerátali na počet dní a počet vlakov, každý deň bude v priemere premávať o 26 vlakov viac,“ vyčíslil minister dopravy Ján Počiatek. Celkovo chystá štát posilniť výkony, ktoré pre neho zabezpečuje osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko o 480 000 vla­kokilometrov. V súčasnosti štátna firma prevádzkuje výkony v objeme približne 29 miliónov vlakových kilometrov.

To bude však znamenať aj navýšenie platby pre dopravcu. Za rok 2013 je pritom pre ZSSK plánovaná suma 197,6 milióna eur. „Krytie zvýšených nákladov si budeme uplatňovať pri príprave štátneho rozpočtu na rok 2014,“ podotkol hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Namiesto štyroch bude rýchlikov šesť

Nový cestovný poriadok s posilnenými výkonmi sa má podľa rezortu dopravy sústreďovať na rovnomernú železničnú obsluhu počas celého dňa. Vo významných spádových centrách by tak mali vlaky premávať počas „špičky“ každú hodinu a mimo nej každé dve hodiny. Posledný vlak by mal jazdiť po 20 h, prípadne po 22 h.

Z pridaných 480 000 vlako­kilometrov má byť približne 170 000 použitých na kompletizáciu rýchlikového spojenia medzi Slovenskou a Českou republikou v úseku zo Žiliny cez Púchov po Horní Lideč. Namiesto súčasných štyroch rýchlikov ich má denne premávať šesť.

Zvyšnými výkonmi sa posilnia ďalšie spoje. V regióne severného Slovenska to bude najmä dobudovanie taktovej dopravy na úsekoch z Nového Mesta nad Váhom po Trenčín, zo Žiliny po Rajec, Čadcu alebo Liptovský Mikuláš.

V prípade stredného Slovenska sa má nárast výkonov použiť na taktovú dopravu napríklad z Fiľakova po Tisovec, či z Lučenca do Utekáča alebo z Brezna do Banskej Bystrice. Na západe má byť posilnená doprava na trati z Nitry cez Topoľčany po Prievidzu.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM