Rôzne

V nočných vlakoch testujú novinku: Do Humenného sa jazdí aj s SBS-kármi

O tom, či bude Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračovať v nasadzovaní SBS do nočných vlakov, sa rozhodne až po vyhodnotení pilotného projektu.

Ilustračný obrázok k článku V nočných vlakoch testujú novinku: Do Humenného sa jazdí aj s SBS-kármi
Zdroj: www.zssk.sk

ZSSK od 1. novembra 2019 testuje sprevádzanie štyroch nočných vlakov príslušníkmi súkromnej bezpečnostnej služby (SBS).

SBS bude počas najbližších štyroch mesiacov (skúšobná prevádzka prebieha od novembra do februára) prítomná vo vlakoch R 614 Zemplín, R 615 Zemplín (linka Bratislava – Žilina – Humenné), R 800 Poľana a R 801 Poľana (linka Bratislava – Zvolen – Prešov) medzi Bratislavou a Košicami. Infomoval o tom riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Doteraz 13 zásahov

Ako uviedol ďalej, už počas prvých siedmich dní nasadenia vo vlakoch zasahovali zamestnanci SBS celkom 13-krát, pričom z vlaku vyprevádzali podgurážených či agresívnych cestujúcich, prípadne takých, ktorí nemali platný cestovný doklad a neboli ochotní si ho dodatočne zakúpiť.

„Žiaľ, niekedy sa naši vlakvedúci ani pri tej najväčšej asertivite, tolerantnosti a odvahe nevedia postaviť agresívnemu cestujúcemu,“ poznamenal Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

„Navyše, frekvencia incidentov na oboch tratiach mala do konca októbra rastúcu krivku. Dostávali sme desiatky sťažností poštou, e-mailom aj cez sociálne siete. Napriek maximálnej ústretovosti Policajného zboru SR nie je možné volať takmer ku každému vlaku hliadku a zakaždým tak naberať meškanie. Preto sme sa rozhodli vyskúšať túto cestu,“ vysvetlil Hlubocký.

Náklady cca 34-tisíc eur

Podľa slov T. Kováča pracovníkov SBS počas prvých týždňov sprevádzajú vo vlakoch zamestnanci OIK ZSSK a ich zaangažovanie sa do konfliktu podlieha prísnym pravidlám.

„O tom, či bude ZSSK pokračovať v nasadzovaní SBS do nočných vlakov, prípadne v akej forme sa spolupráca bude realizovať v budúcnosti, sa rozhodne až po vyhodnotení pilotného projektu,“ uviedol Kováč s tým, že celkové náklady na skúšobnú prevádzku predstavujú približne 34-tisíc eur.

Doplnil, že počas štyroch mesiacov sa v štyroch nočných diaľkových vlakoch odvezie zhruba 240-tisíc cestujúcich a predpokladané tržby z ich prepravy sa pohybujú na úrovni presahujúcej milión eur.

Zo štatistík odboru inšpekcie a kontroly ZSSK vyplýva, že v nočných vlakoch častejšie ako inde prichádza k obťažovaniu cestujúcich ich spolucestujúcimi, najmä pod vplyvom alkoholu.

Sledujte nás aj na našom Facebooku, Instagrame a Twitteri a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z Humenného a okolia.

Videli ste? Zábery z Udavského, ktoré zabodovalo v súťaži o NAJ obec Slovenska 2019.

Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM