Rôzne Správy

V jeseni 2021 by sa mohol začať stavať severný obchvat Vranova nad Topľou

Odhadované náklady na stavebné práce predstavujú sumu 10 až 11 miliónov eur.

Ilustračný obrázok k článku V jeseni 2021 by sa mohol začať stavať severný obchvat Vranova nad Topľou
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Severný obchvat mesta Vranov nad Topľou by sa mohol začať stavať na jeseň v roku 2021.

Povedal to v stredu pre médiá riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK) Marcel Horváth po pracovnom stretnutí s vedením mesta na vranovskom mestskom úrade.

Odhadované náklady

„Niekedy začiatkom roka 2021 by sme chceli podať žiadosť o stavebné povolenie,“ uviedol predpokladaný časový rámec pripravenosti SÚC PSK na rozhodujúci medzník projektu s tým, že samotnému začiatku výstavby severného obchvatu mesta bude musieť predchádzať proces verejného obstarávania dodávateľa stavby. Jeho dĺžka bude závisieť aj od zdrojov financovania.

Ako v tejto súvislosti Horváth doplnil, odhadované náklady na stavebné práce na základe aktuálnych trhových cien predstavujú sumu 10 až 11 miliónov eur. Zdroje financovania projektu bude podľa jeho slov PSK hľadať mimo svojho rozpočtu.

Predmetom v poradí tretieho stretnutia medzi predstaviteľmi vranovskej samosprávy a krajskej organizácie v súvislosti so severným obchvatom mesta bolo okrem aktualizovania informácií o štádiu príprav projektu i príprava dohody o ďalšom spoločnom postupe.

Umiestnenie obchvatu

Podľa slov primátora Jána Ragana bude mesto pri budovaní obchvatu „maximálne súčinné“. „Pozemky, ktoré sú vo vlastníctve mesta, dáme za symbolické jedno euro Prešovskému samosprávnemu kraju,“ povedal s tým, že samospráva bude tiež personálne a organizačne nápomocná pri procese majetkovo-právneho vyrovnania pozemkov, ktoré nie sú vo vlastníctve mesta. Tých je, ako doplnil, väčšina. Ocenil preto, že aj toto financovanie, ktorého výšku Horváth odhadol na jeden milión eur, zabezpečí PSK. Konečnú podobu dohody o spolupráci by mali vranovskí mestskí poslanci schvaľovať na svojom júnovom zasadnutí.

„Ide o trasu priameho napojenia na cestu prvej triedy, kde by mala byť zachovaná kruhová križovatka. Z nej, v dĺžke 1,2 kilometra pri križovaní dvoch vodných tokov a železnice by sme sa mali dostať do priemyselnej časti mesta Vranov,“ opísal umiestnenie severného obchvatu mesta Horváth s tým, že následne dôjde k napojeniu na cestu 3617, ktorá prechádza v pôvodnej trase cez mesto a ďalej pokračuje do priľahlých obcí.

Chcete okrem regionálnych správ dostávať dôležité aktuálne informácie? Nájdete nás aj na FB Dnes24.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM