Správy

Snehová nádielka v Humennom. Ako zvládli prvý sneh cestári?

O zimnú údržbu v meste sa starajú technické služby. Čo im robí najväčší problém.

Ilustračný obrázok k článku Snehová nádielka v Humennom. Ako zvládli prvý sneh cestári?
Zdroj: Mesto Humenné

Obyvatelia väčšiny miest na východe sa v stredu (13.1.) zobudili do zasneženého rána. Inak to nebolo ani v Humennom.

Ako uvádza mesto na svojom webe, situáciu od rána monitorovali Technické služby (TS) mesta Humenné. „Prvý výjazd sa konal o druhej hodine ráno, následne vyšli do terénu ešte ďalšie dve posypové vozidlá. Doposiaľ sme použili necelých 16 ton posypovej soli spolu s kamennou drvou. Pomer približne 1:1, teda osem ton soli a osem ton kamennej drvy,“ konštatoval riaditeľ TS Milan Kuruc.

Zavadzajú im autá

Ako prvé podliehali cestnej údržbe kopcovité lokality mesta – Poľana, Kudlovce, Majakovského ulica, Dubník, Košická ulica na Sídlisku pod Sokolejom. V priebehu dňa nasledujú chodníky a menej frekventované cesty mesta. V teréne boli v stredu ráno tri posypové vozidlá a jeden traktor.

Viac starostí ako sneh dokážu pracovníkom narobiť zle zaparkované autá. „Opäť sme sa stretli s nedisciplino­vanosťou vodičov, ktorí majú svoje autá zaparkované na komunikáciách. Sťažuje, ba až neumožňuje nám to plynulý prejazd. Je potrebné, aby si vodiči vstúpili do svedomia, aby najmä v lokalitách domovej výstavby parkovali vo svojich garážach. Každý rok sa takáto situácia opakuje. Ak naša práca nie je vidieť všade, obyvatelia sa sťažujú,“ dodal Kuruc s tým, že na niektoré úseky sa však vinou nezodpovedných vodičov vôbec nedostanú.

Situácia v kraji

Cesty v rámci celého Prešovského samosprávneho kraja (PSK) sú v stredu popoludní zjazdné. Pre TASR to uviedli z dispečingu Správy a údržby ciest (SÚC) PSK. Ako opísali, cesty prvej triedy sú zjazdné, vozovka je mokrá, miestami je na nej kašovitý sneh do troch centimetrov. Cesty druhej a tretej triedy sú takisto zjazdné, často s kašovitým snehom, miestami s čerstvým do troch centimetrov.

Za posledných 24 hodín bolo nasadených 110 vozidiel. Spotrebovalo sa 648 ton inertného materiálu a čo sa týka chemického posypu, použilo sa dokopy 668 ton soli.

Prečítajte si tiež

Zdroj: Dnes24/TASR

Najčítanejšie