Tomáš Šuhajda Tlačové správy

Oplatí sa firmám mať stránku na Facebooku? Toto ste o celom fungovaní možno nevedeli!

Ešte nie tak dávno by odpoveď bola jednoznačná: veď je to zadarmo, na čo ešte čakáte?? Teraz už je to trochu zamotanejšie, veď čítajte...

Ilustračný obrázok k článku Oplatí sa firmám mať stránku na Facebooku? Toto ste o celom fungovaní možno nevedeli!
Zdroj: Dnes24.sk

To, že firemná existencia na Facebooku a sociálnych sieťach všeobecne si vyžaduje čas a energiu, to platilo vždy. Taktiež platilo a platí, že bez fanúšikov nemáte vlastne nič a presvedčiť ich, aby si lajkli vašu firemnú stránku, musí byť prvoradý cieľ.

Oproti minulosti je tu však jeden zásadný rozdiel. Ak hodíte nejaký príspevok, ani zďaleka sa zákonite nemusí zobraziť všetkým, ktorí dali na stránku lajk. Práve naopak, Facebook v poslednej dobe dosť výrazne znižoval organický dosah príspevkov. Ak máte napríklad aj tisíc fans, príspevok sa zobrazí vo väčšine prípadov len časti z nich. Či to je trebárs desatine, polovici alebo väčšine z nich- záleží od obsahu príspevku, forme a množstvu ďalších vecí…

Podozrievavé hlasy hovoria, že sociálna sieť upravuje pravidlá, aby boli firmy nútené k nákupu väčšieho dosahu príspevkov – platenej reklamy. Samotná sociálna sieť podľa medializovaných informácií ale vysvetľuje, že počet stránok sa neustále zvyšuje a pre užívateľov chce do ich news feedu vybrať to, čo ich bude najviac zaujímať. Teda všetko pre užívateľa…

A tak atraktívne príspevky, ktoré majú hneď od začiatku dobrú spätnú väzbu – kliky, lajky, share, komentáre, sa zobrazia v konečnom dôsledku omnoho väčšiemu počtu fans ako príspevky, ktoré sa nechytia. Záleží aj na ďalších veciach ako napríklad aktuálnom ratingu stránky. Z pohľadu užívateľov- ktoré príspevky sa im zobrazia, je dôležitá tiež história, teda príspevky ktorých stránok si vyslúžili v minulosti najviac ich interakcie…

Sumár sumárov Facebook je zadarmo vlastne aj dnes, len je potrebné na ňom vedieť efektívne fungovať, v opačnom prípade je to strata času, energie a možno aj peňazí.

Ak chcete poznať návody či rôzne „triky“ ako správne a čo najefektívnejšie fungovať na Facebooku, čítajte náš nový pravidelný seriál na 24-ke pre tunajších podnikateľov o e-commerce a e-marketingu, ktorého autorom je online marketingová agentúra Marketing24. Alebo nestrácajte čas, využite tieto kontaktné údaje a informujte sa priamo:

Prečítajte si tiež:

Internet otvára nové možnosti: Rozšírte svoj biznis za hranice Humenného a predávajte viac

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM